GSS Borçları Silinecek mi 2019

19

Genel Sağlık Sigortası sosyal güvenceniz yoksa otomatik olarak kapsama alındığınız zorunlu bir sigorta kolu. Malumunuz bu sigorta uygulaması ilk defa 01 Ocak 2012 tarihi itibariyle başladı. Bu tarihten sonra güvencenizin olmadığı herhangi bir zaman diliminde çok büyük bir ihtimalle siz de bu kapsama alınmışsınızdır. Tabi GSS kapsamında milyonlarca kişinin borcu var ve bu borçlarının silinip silinemeyeceği konusunda merak içerisindeler. GSS borçlarına yapılandırma gelecek mi, 2019 GSS affı yasası ne zaman çıkacak ?

GSS yapılandırma 2019, GSS taksitlendirme 2019

Bildiğiniz üzere  Genel Sağlık Sigortası sisteminde 7143 Sayılı Kanunla kapsamlı bir değişiklik yapılmıştı. Yapılan bu değişikliklere uzun uzun değinmeyeceğim. Sadece prim borcu ile ilgili olan kısımdan bahsedeceğim zira şu an için sadece bu kısmı bizi ilgilendiriyor zaten. 7143 Sayılı Kanun ile 2018/04. ay öncesindeki genel sağlık sigortası prim borçlarının gecikme zammı ve faizi silinmiş ve bu borçların son ödeme tarihi 28 Şubat 2019 tarihine kadar uzatılmıştı.

7143 Sayılı yeni torba kanunla 2018/Nisan ayı öncesindeki tüm genel sağlık sigortası prim borçlarınızın gecikme zammı ve faizleri silinmiş ve sadece anapara üzerinden ödeme yapmanız sağlanmış ve  son ödeme tarihi 28 Şubat 2019 tarihinde sona ermişti.

28 Şubat 2019 tarihine kadar 7143 GSS yapılandırması kapsamındaki prim borçlarını ödemeyen sigortalılar GSS borç sorgulaması yaptığında yapılandırma bozulduğundan sistemde borçlarınız faizli olarak gördüler ve doğal olarak yeni bir yapılandırma yasası beklentisi içerisine girdiler. Peki yeni gss affı yasası gelecek mi ?

2019 GSS affı yasası ne zaman çıkacak ?

Şu an için GSS prim borçlarının yeniden yapılandırılması, tamamen silinmesi ya da taksitlendirilmesi gibi bir düzenleme maalesef gündemde yer almıyor. 2019 GSS affı son dakika gelişmelerini sayfamızdan takip edebilirsiniz.

GSS prim borcu sorgulması nasıl yapılır ?

Genel Sağlık Sigortası prim borcu sorgulamasını E devlet sisteminden yapabilirsiniz. GSS prim borcu sorgulamasını yapmak için aşağıdaki aşamaları takip ediniz;

  • www.turkiye.gov.tr adresinden T.C. numaranız ve E devlet şifreniz ile sisteme giriş yapın.
  • Ardından Sosyal Güvenlik Kurumu-Genel Sağlık Sigortası Tescil ve Prim Borcu sorgulama menüsünden hem GSS tescil durumunuzu kontrol edebilir hem de prim borcunuzu görüntüleyebilirsiniz.

Sorgulama menüsüne buradan girebilirsiniz >>> gss prim borcu sorgulama

GSS prim borcu nasıl ödenir ?

GSS yani genel sağlık sigortası prim borçlarınızı T.C. numaranız üzerinden herhangi bir bankadan ya da PTT şubesinden SGK Ödemeleri-GSS Prim menüsünden ödeyebilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için gss primi nasıl ödenir başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

GSS Yapılandırma konusundaki tüm sorularınızı yazının sonundaki yorum bölümünden sorabilirsiniz. 



Sitemize abone olarak en yeni bilgilere ücretsiz olarak erişebilirsiniz.

Bunlarda ilginizi çekebilir
19 Yorum
  1. murat dündar

    gelir testine nasıl baş vurabilirim.

    1. Ömer Meriç

      Merhaba. İkamet ettiğiniz yerdeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına başvurmanız gerekiyor.

  2. Şerif

    Hocam gss borcunu aralik 2018 kadar pesin odedigimizde indirim oluyor mu ? Tessekkurler

    1. Ömer Meriç

      Merhaba. Evet 2018/04 dönemi ve öncesindeki prim borcunuzun sadece anaparasını ödüyorsunuz hocam.

  3. Fırat Ekinci

    Hocam merhaba, 06.12.2017 tarihinde çalışmış olduğum işimden askerlik görevim nedeniyle ayrıldım ve 3 gün önce terhis oldum gelirim yok işsizim şuanda. GSS borcum sistemde 6.000 tl’ye dayanmış durumda bu borcu tamamen sildirebilir miyim şansım nedir.? Yardımcı olursanız sevinirim.

    1. Ömer Meriç

      Merhaba. Daha önce hiç gelir testi başvurunuz yoksa şimdi gelir testine başvurduğunuzda eğer sonuç yeşil kart çıkarsa tamamı silinir. Bunun haricinde maalesef tamamını sildirme hakkınız bulunmuyor.

      1. Fırat Ekinci

        Hocam bundan sonraki süreçte nasıl bir yol izlemeliyim bilgilendirebilir misiniz.?

        1. Ömer Meriç

          Öncelikle size tavsiyem daha önce gelir testi başvurunuz yoksa başvuru yapmanız. Yeşil Kart çıkarsa borcun tamamı silinir. Çıkmazsa sonraki süreci değerlendiririz beraber.

  4. sadi çalışkan

    Gealiri olsa zaten sosyal güvencesi olmaz mı? SYDV ailede geliri olanların tüm gelirini alı +1 başvuru sahibini alıp geliri bölüyor, diğer aile fertlerini (geliri olmayanları) dahil etmiyor. Böyle yapınca 25 yaşından büyük üniversite öğrencisi işsiz kişi zengin sayılıyor. Bu uygulama doğru mu?

    1. Ömer Meriç

      Maalesef çok yanlış bir sistem. Biz de bunun düzeltilmesi için çabalıyoruz.

  5. Bayram

    Hocam merhaba sizce bu borc silinirmi. Bu borcu odeyip ileride af cikinca pisman olmak istemiyorum.saygılar

  6. Bayram

    Hocam 25 yas altinin borcu silinecek diyorlar bir bilginiz varmi

    1. Ömer Meriç

      Merhaba. Hayır ben öyle bir düzenleme duymadım hocam.

  7. kadriye

    merhaba ben ailemle yaşıyorum şu anda bir gelirim yok ancak daha önce gelir testi yaptırdığımızda annem abim ve babamın geliri vardı. şimdi ise abim evlendi annemde işten çıktı sadece babamın emekli aylığı var. Tekrar gelir testi yaptırmam halinde benim borçlarımda silinir mi

    1. Ömer Meriç

      Merhaba. Daha önce gelir testi başvurunuz bulunduğundan şu an gelir sonucunuz yeşil kart çıksa bile borçların tamamının silinmesi mümkün olmaz.

  8. sadık

    uzun zaman once gss başvuru yaptıp fakat odemeler hiç yapamadımdurum iyi olmadığından dolayı 1 12012 den buyana odeme yapamıyorum 2018 e geldik fakat odeme durum yok ve borç yazıları çıkıyor bu af kanuna göre hepsi silinebilir mi? yıllar boyunca bu miktarda artmaya devam ediyor kuruma gittiğim de hepsini odemeniz gerek demişti en son şimdi bu durum da af kanuna uygulama yapılabiliyormu 3500ytl olmuş yok ki ödeyim ekonomi ye göre zaten zor geçiniyorum bu bana agır geliyor ne yapmak gereklidir?

    1. Ömer Meriç

      Merhaba. 2018/Nisan öncesi borçların gecikme zammı ve faizi silindi ve borçlar yeniden yapılandırıldı. Bu borçları 31 Aralık 2018 tarihine kadar ödemeniz gerekiyor. Onun haricinde yapılacak bir şey yok maalesef.

  9. Barış Uludağ

    6736 ile yapılandırma yapmıştım 2017 şubat gibi toplu bir ödeme yaptım, bu zamana kadar her şey yolundaydı şuan 1000 lira borç görünüyor. Memurun söylediğine göre affedildiği söylenen borçlar aslında beklemeye alınmış, şimdi beklemeye alınan borçlar çıkmaya başlamış. Yatırmayın bir süre bekleyin dedi ne yapmalıyız anlamadım.Hayır borç görünse 2 yıldır öderdik 250 lira faiz bindirmişler bide saçmalığın daniskası.. Seçim bitti ya para lazım tabi devlete…

    1. Ömer Meriç

      Merhaba hocam. Borçlar silinmedi aslında. Faizler silinerek ertelendi. Siz gss prim diye baktığınızda 2019/şubat ayı sonuna kadar karşınıza çıkmazdı. Ancak yapılandırma şubat 2019 sonu itibariyle bittiğinden şimdi çıkıyor karşınıza. Yapılacak bir şey yok.

Cevap Gönder

E-posta adresiniz yorumunuzda yayınlanmayacaktır.

Sitemizi en iyi şekilde kullanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Sitemize giriş yaparak çerez kullanımını kabul etmiş sayılmaktasınız. TamamDetaylı bilgi için tıklayınız.